Baza wiedzy

Prowadzę firmę i muszę wkrótce zakupić kasę fiskalną. Od czego zacząć?

Proces zakupu i wdrożenia kasy i drukarki fiskalnej wygląda na skomplikowany. Nie martw się - pomożemy Ci we wszystkich procedurach.

1.

Wybór urządzenia

Pomożemy Ci wybrać urządzenie, które parametrami i możliwościami będzie idealnie dopasowane do Twojego biznesu.

2.

Zakup urządzenia

Dopinamy formalności związane z zakupem urządzenia i ustalamy harmonogram wdrożenia.

3.

Programowanie danych

Dane Twojej firmy zaprogramujemy w nagłówku paragonu, a produkty i usługi, które zamierzasz sprzedawać w bazie kodów PLU.

4.

Szkolenie z obsługi

Zorganizujemy dla Ciebie szkolenie z zakresu obsługi kasy fiskalnej oraz przepisów dotyczących ewidencji sprzedaży na kasach fiskalnych.

5.

Fiskalizacja kasy

Przeprowadzimy proces fiskalizacji - do pamięci fiskalnej kasy wprowadzimy Twój NIP. Od tej chwili możesz prowadzić sprzedaż.

6.

Zgłoszenie do US

Przygotujemy zgłoszenie, które w ciągu siedmiu dni od fiskalizacji, musisz złożyć w Urzędzie Skarbowym.

WAŻNE

Jeśli zakupiłeś kasę fiskalną ONLINE nie musisz składać zgłoszenia potwierdzającego dokonanie fiskalizacji (punkt 6.). Organy skarbowe zyskają informację o Twojej kasie za pośrednictwem Centralnego Repozytorium Kas już podczas uruchamiania urządzenia ONLINE w trybie fiskalnym.

Jak uzyskać zwrot kwoty wydatkowanej na zakup kasy fiskalnej?

Jeśli prowadzisz firmę i zakupiłeś lub planujesz zakup kasy fiskalnej, przysługuje Ci zwrot kwoty wydatkowanej na jej zakup w wysokości 90% ceny, lecz nie więcej niż 700 zł. Pamiętaj! Zwrot przysługuje wyłącznie za zakup urządzenia ONLINE!

Prawo, o którym mowa dotyczy wszystkich podatników rozpoczynających prowadzenie ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy lub drukarki fiskalnej. Ulga przysługuje zarówno podatnikom będącym płatnikami VAT, jak i tym zwolnionym z VAT. Prawo do zwrotu dotyczy wszystkich nabywanych urządzeń ONLINE przez 6 miesięcy od daty powstania obowiązku. WAŻNE! Od 1 maja 2019 roku zwrot nie dotyczy kas i drukarek fiskalnych OFFLINE.


Płatnik VAT może rozliczyć ulgę za zakup urządzeń fiskalnych za pomocą deklaracji VAT. Odliczenia ulgi należy dokonać za okres, w którym rozpoczęto ewidencje urządzeniem fiskalnym lub za okresy rozliczeniowe po tym okresie. Podatnik, który wykazuje VAT do zapłaty, odejmuje od niego zwrot za urządzenia fiskalne. Jeśli w danym okresie rozliczeniowym kwota ulgi za urządzenia jest większa niż VAT należny, podatnik musi przenieść pozostałą część ulgi na kolejne okresy rozliczeniowe, aż ulga zostanie w całości odliczona. Natomiast, gdy podatnik nie wykazuje VAT-u do zapłaty, może wnioskować o zwrot ulgi za zakup urządzeń w całości na swój rachunek bankowy.


Podatnik zwolniony z VAT musi obligatoryjnie złożyć wypełniony wniosek o zwrot kwoty wydanej na zakup kasy fiskalnej do Urzędu Skarbowego. Należy go złożyć w pierwszym miesiącu następującym po miesiącu, w którym rozpoczęto użytkowania zakupionych urządzeń fiskalnych.

Czy przeglądy techniczne kas i drukarek fiskalnych są obowiązkowe?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, przegląd okresowy kasy lub drukarki fiskalnej jest obowiązkowy i musi być wykonywany co 24 miesiące.

Serwisem uprawionym do wykonania przeglądu w Twoim urządzeniu jest wyłącznie serwis wpisany do ksiązki serwisowej, a serwisant dokonujący przeglądu musi posiadać ważne uprawnienia do obsługi konkretnego urządzenia. WAŻNE! Serwisanci posiadają legitymacje ze zdjęciem potwierdzające posiadane uprawnienia, co umożliwia weryfikację tychże przez podatnika.


Co z przeglądem, jeśli działalność jest zawieszona?

Podatnik, w okresie zawieszenia działalności, jeśli nie prowadzi w tym okresie ewidencji, nie ma obowiązku dokonywania przeglądów technicznych, natomiast po wznowieniu działalności a przed ponownym rozpoczęciem prowadzenia ewidencji musi przegląd wykonać.


PAMIĘTAJ

Zgłoszenie kasy lub drukarki fiskalnej do przeglądu technicznego jest obowiązkiem podatnika. Serwis dokonuje przeglądu w maksymalnym terminie 3 dni od otrzymania zgłoszenia.

WAŻNE! Jeśli jesteś naszym klientem i posiadamy w bazie aktualny numer Twojego telefonu, na kilka dni przed datą przeglądu technicznego otrzymasz SMS-a z przypomnieniem.

Kontakt z nami

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skontaktuj się jeszcze dziś!

Zakłady Techniki Biurowej Infobiurotechnika Sp. z o.o.

ul. Traugutta 6, 66-400 Gorzów Wlkp.

  • Telefon: 95 732 21 37
  • Telefon/Fax: 95 732 54 70
  • Komórka: 602 378 135
  • E-Mail: sklep@fiskalne.gorzow.pl
  • Godziny pracy: poniedziałek - piątek 8:00-16:00